Codzienna pielęgnacja – porady dla zabieganych

Niezależnie od tego, czy nakładasz makijaż budząc się rano, czy też rezygnujesz z niego kompletnie – zależy Ci na tym, by dobrze się czuć, patrząc w lustro. I choć prawdziwe piękno zawsze jest ukryte we wnętrzu, to każda z nas chce też chwalić się nim publicznie. Jako nowoczesna kobieta zapewne wiesz, że dobre pierwsze wrażenie jest nie bez znaczenia – z tego powodu warto zastanowić się nad tym, jak pozbyć się irytujących worków pod oczami i szarej cery.

Sprawdzone sposoby dla osób, które żyją w ciągłym biegu

Choć pewnie wielozadaniowość nie jest dla Ciebie niczym nowym, warto choć chwilę dziennie poświęcić tylko na higienę twarzy. Lądowanie w łóżku bez uprzedniego oczyszczenia skóry skutecznie ją zapycha. Nie zapominaj, że sen jest momentem odpoczynku nie tylko dla mózgu, ale też dla cery – niecałe 3 minuty zajmie Ci umycie twarzy i wklepanie w nią nawilżającego kremu.

Jeśli znajdziesz choć 20 minut przed ciepłą wieczorną kąpielą, zmyj z twarzy cały dzień i nałóż na twarz maseczkę. Najprostsze jej warianty stworzysz samodzielnie w domu – wystarczy połączyć kilka kropel soku z cytryny z miodem, a do tego dodać fusy z kawy lub sproszkowany cynamon. Kawa jest znakomitym środkiem ujędrniającym – skutecznie poradzi sobie z oznakami zmęczenia i usunie wszelkie nieczystości na skórze. Z kolei cynamon ma działanie odkażające i antybakteryjne.

By zregenerować cerę, możesz też oddzielić białko od żółtka jaja i kolejno nakładać je na twarz na około 5-10 minut. Luteina, która znajduje się w jajach, naturalnie nawilży twarz i ją odżywi, w efekcie dając Ci elastyczną i jędrną skórę. Nie można przy tym zapominać, że jaja są bogate w witaminy A, B i D, które powstrzymują działanie wolnych rodników – odpowiedzialnych, między innymi, za przedwczesne starzenie się.

Jak poprawić kondycję włosów?

Maksymalnie wykorzystaj czas wieczornej pielęgnacji i przed przystąpieniem do regeneracji skóry twarzy, zadbaj o włosy. Po ich umyciu nałóż na nie dostosowany do struktury włosa olej lub maskę, które zmyjesz po około 20 minutach. Je również możesz z powodzeniem wykonać w domowych warunkach – zdecyduj się zatem na wariant wygładzający (2 łyżki miodu + 3 łyżki oliwy z oliwek) lub przywracający blask (1 żółtko + kilka kropli soku z cytryny + 1 łyżka oliwy z oliwek).

Walcz od wewnątrz

Nie od dziś wiadomo, że przyjmowane składniki odżywcze mają wpływ na stan skóry i włosów. Jednak, żyjąc z świecie wielozadaniowości, niekoniecznie dysponujesz wystarczającą ilością czasu, by codziennie przygotowywać sobie zdrowe posiłki. Dlatego też warto zastąpić zapychające przekąski zdrowymi alternatywami. Między posiłkami sięgnij po banany lub orzechy – produkty te pozytywnie wpływają na elastyczność skóry. Jeśli chcesz ją ujędrnić, sięgnij po pestki dyni i słonecznika. Nie stroń też od orzechów brazylijskich.

Zbawienny wpływ na włosy mają nasiona roślin strączkowych. Ciecierzyca, fasola, groch, soczewica i soja mogą stanowić dodatek lub bazę smacznych potraw – ich obecność w Twojej diecie zapobiegnie wypadaniu włosów. Za łamliwość i suchość włosów odpowiada zazwyczaj niedobór witaminy A, dlatego warto przychylnym okiem spojrzeć na wszystkie produkty zawierające beta-karoten, czyli dynię, marchewkę i pomarańczę.

Co robić, by czuć się lepiej we własnej skórze

Oprócz oczywistej pielęgnacji skóry i włosów warto poświęcić 10 minut na poranną rozgrzewkę. Z kolei lepszą jakość snu zapewnią Ci ćwiczenia rozciągające. Obie propozycje nie są przesadnie angażujące i zajmują niewiele czasu. Jeśli z kolei lubisz makijaż i w swoim grafiku masz tylko kilka minut na podstawowe pudrowanie, dowiedz się, jak w szybki sposób wykonać makijaż do pracy (https://pl.oriflame.com/beautyedit/trending/makijaz-do-pracy).

Przełóż swoje ambicje na życie prywatne i zadbaj o swoje ciało. W końcu, by spełniać swoje marzenia, potrzebujesz mnóstwo czasu – zlikwiduj więc pierwsze oznaki zmęczenia i przedwczesnego starzenia się, by zawsze wyglądać świeżo.